ΔΗΜΟΣΙΟ: ΕΚΤΟΣ ΔΕ, ΥΕ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΕΛΕΓΚΤΕΟΙ
Με τους χαμηλού μορφωτικού επιπέδου υπαλλήλους που έχουν προσληφθεί εκτός ΑΣΕΠ και τους πειθαρχικά ελεγκτέους ξεκινάει, και μάλιστα με διαδικασίες εξπρές, το «ξεκαθάρισμα» στο Δημόσιο. Αυτό προβλέπει το 216 σελίδων Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Δημοσιονομικής Πολιτικής 2013-2016 που κατατέθηκε το βράδυτης Δευτέρας στη Βουλή.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο Κεφάλαιο Ζ που αφορά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης: «Καταργούνται οι οργανικές θέσεις των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας και εφόσον ο αριθμός των υπαλλήλων αυτών: αα) είναι μεγαλύτερος των δέκα (10) ανά φορέα και ββ) ανέρχεται σε ποσοστό μικρότερο του 30% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων που υπηρετούν στον οικείο φορέα». Οι υπάλληλοι αυτοί είτε τίθενται σε διαθεσιμότητα είτε σε «αυτοδίκαιη αργία».
Μάλιστα, οι Διευθύνσεις Προσωπικού καλούνται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του νόμου να αποστέλλουν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:
α. τον αριθμό των οργανικών θέσεων που καταργούνται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο του παρόντος, καθώς και αντίγραφα των ατομικών διοικητικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, καταλαμβάνουν τις καταργούμενες οργανικές θέσεις.
β. τις πράξεις με τις οποίες τίθενται, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε αυτοδίκαιη αργία υπάλληλοι.
Σε αυτοδίκαιη αργία οι πειθαρχικά ελεγκτέοι
Αναφορικά με τον πειθαρχικά ελεγκτέο υπάλληλο τίθεται σε αυτοδίκαια σε αργία:
α) ο υπάλληλος που στερήθηκε την προσωπική του ελευθερία ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή ένταλμα προσωρινής κράτησης·
β) ο υπάλληλος κατά του οποίου εκδόθηκε ένταλμα προσωρινής κράτησης και στη συνέχεια ήρθη η προσωρινή κράτησή του ή αντικαταστάθηκε με περιοριστικούς όρους·
γ) ο υπάλληλος κατά του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για κακούργημα ή για τα αδικήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης (κοινής και στην υπηρεσία), απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, δωροδοκίας, καταπίεσης, απιστίας περί την υπηρεσία, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής·
δ) ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής ή της προσωρινής παύσης· και
ε) ο υπάλληλος ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των περιπτώσεων α', γ', δ', ε', θ', ι', ιδ', ιη', κγ', κδ', κζ' και κθ' του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα του ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012, ή αντίστοιχα παραπτώματα του προϊσχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 2683/1999).
Υποχρεωτικές μετατάξεις
Παράλληλα με το πολυνομοσχέδιο εφαρμόζονται οι υποχρεωτικές μετατάξεις σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους (μόνιμους και αορίστους χρόνου) ακόμη και σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και μάλιστα επί ποινεί απόλυσης.
Συγκεκριμένα: «Επιτρέπεται: α) η μετάταξη μόνιμων πολιτικών υπαλλήλων και υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού, και β) η μεταφορά υπαλλήλων των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) που ανήκουν στο δημόσιο τομέα σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, ν.π.δ.δ. και Ο.Τ.Α πρώτου και δεύτερου βαθμού για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, ιδίως στις περιπτώσεις που οι ανάγκες αυτές προκύπτουν λόγω μεταβολής των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και των συναφών δραστηριοτήτων τους, όταν διαπιστώνεται μετά τη διενέργεια αξιολόγησης πλεονάζον προσωπικό, ή για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορεί να μεταφέρεται για τον ίδιο λόγο σε ν.π.ι.δ. του δημόσιου τομέα».
Παράλληλα «η μη εμφάνιση μόνιμου υπαλλήλου στην υπηρεσία στην οποία μετατάχθηκε για την ανάληψη των καθηκόντων του αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική ποινή τουλάχιστον υποβιβασμού. Αν πρόκειται για υπάλληλο που πριν τη μετάταξή του βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας κατά το επόμενο άρθρο, εκδίδεται αμελλητί πράξη απόλυσης του υπαλλήλου από το όργανο διοίκησης του φορέα υποδοχής. Η μη εμφάνιση υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην υπηρεσία στην οποία έχει μεταταχθεί ή μεταφερθεί αποτελεί λόγο αυτοδίκαιης λύσης της σχέσης εργασίας του, για την οποία εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου διοίκησης του φορέα υποδοχής»
Αναφορικά με τις προσλήψεις στο Δημόσιο μέχρι το 2016 τίθεται ως όριο η γνωστή αναλογία ένα προς πέντε.
Διαθεσιμότητα για ένα έτος και με το 75% του μισθού
Με το πολυνομοσχέδιο ορίζεται και η έννοια της διαθεσιμότητας που «διαρκεί ένα (1) έτος και στον υπάλληλο καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις» και στην οποία μπορούν να τεθούν:
Μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, ν.π.δ.δ. και Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού οι θέσεις των οποίων καταργούνται, τίθενται σε διαθεσιμότητα. Αν καταργούνται ορισμένες μόνο θέσεις του ίδιου κλάδου, οι υπάλληλοι που τίθενται σε διαθεσιμότητα προσδιορίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 2 Υπαλληλικού Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 2 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων).
Οι υπάλληλοι αυτοί μπορεί κατά την διάρκεια της διαθεσιμότητάς τους :
α) Να μετατάσσονται εκουσίως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 4 Υπαλληλικού Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 4 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων).
β) Να μετατάσσονται υποχρεωτικά ή να μεταφέρονται με μεταβολή της υπηρεσιακής τους σχέσης σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατά τη διαδικασία της προηγούμενης υποπαραγράφου για το συμφέρον και τις ανάγκες της υπηρεσίας και ιδίως για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Με την έκδοση της πράξης μετάταξης ή μεταφοράς και μεταβολής της σχέσης εργασίας αίρεται αυτοδίκαια το καθεστώς της διαθεσιμότητας.
γ) Να τοποθετούνται για την κάλυψη προσωρινών αναγκών σε οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου, ν.π.δ.δ., Ο.Τ.Α. ή οποιουδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα με τη διαδικασία του άρθρου 5 του ν. 4024/2011. Οι πράξεις προσωρινής τοποθέτησης της περίπτωσης αυτής εκδίδονται από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση μη εμφάνισης του υπαλλήλου εφαρμόζεται αναλόγως η διάταξη της περίπτωσης 5 της προηγούμενης υποπαραγράφου.
δ) Να υπάγονται σε ειδικά προγράμματα επαγγελματικής επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης.
ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΠΔΣ 2013-2016
Σημ. Τα μέτρα του πολυνομοσχεδιου για το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης βρίσκονται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ.
Σημ. Τα μέτρα του πολυνομοσχεδιου για το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης βρίσκονται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ.
Μανιτάκης: Βαπτίζει τις απολύσεις... μετακινήσεις!!
Προσπάθεια να διασκεδάσει τις αλγεινές εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί από το κείμενο του πολυνομοσχεδίου για το Μεσοπρόθεσμο το οποίο αναφέρεται ευθέως σε απολύσεις χαμηλού μορφωτικού επιπέδου υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί εκτός ΑΣΕΠ, έκανε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Διοικητικής ΜεταρρύθμισηςΑντώνης Μανιτάκης.
Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Εύης Χριστοφιλοπούλου ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης υποστήριξε ότι δίνει έμφαση στην κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων μέσω εθελούσιων και υποχρεωτικών μετατάξεων:«Μέσα σε ένα μήνα από τώρα θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα των μετακινήσεων κι αυτό έρχεται να δείξει πόσο περιττές και άνευ λόγου είναι οι απολύσεις», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιτάκης.
Ο υπουργός υποστήριξε ότι θα αξιοποιήσει την τριμελή επιτροπή του άρθρου 5 παράγραφος 3 του ν. 4024/2011 η οπαία «θα καταγράφει συστηματικά όλα τα κενά που υπάρχουν - όπως θα τα συγκεντρώνει από τους διάφορους φορείς - και στη συνέχεια θα συντάσσει καταστάσεις με βάση ανάγκες και κριτήρια όπως ορίζονται αναλυτικά στο νόμο, προκειμένου να μετακινούνται όσο γίνεται πιο γρήγορα οι μετατασσόμενοι».
Διευκρίνισε δε ότι «η μετακίνηση του προσωπικού διέπεται από τρία κριτήρια: το πρώτο και πιο βασικό είναι φυσικά οι ανάγκες της υπηρεσίας στην οποία μετατάσσεται (και μετατάσσεται στην κατηγορία ή στον κλάδο όπου ζητείται), και δεύτερον τα προσόντα του μετατασσομένου. Ταυτόχρονα λαμβάνεται ειδική πρόνοια για τις βιοτικές του ανάγκες και την οικογενειακή του κατάσταση. Όταν πληρούνται τα δύο πρώτα κριτήρια, τότε εξετάζεται και αν υπάρχει η δυνατότητα να μετακινηθεί χωρίς να προκύψει μια μεγάλη διατάραξη της οικογενειακής και προσωπικής του ζωής», κατέληξε ο κ. Μανιτάκης, επιβεβαιώνοντας στην ουσία ότι το δόγμα είναι «πρώτα η υπηρεσία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου